The project's title is inspired by Michelangelo Antonioni's 1966 film 'Blow-Up.' In the movie, the main character enlarges a picture to reveal the true nature of an incident. Lee Kwang-Ho,...
The project's title is inspired by Michelangelo Antonioni's 1966 film "Blow-Up." In the movie, the main character enlarges a picture to reveal the true nature of an incident. Lee Kwang-Ho, similarly, separates and enlarges the painting to approach reality, blurring the boundaries between illusion and the reality of a painting. The Blow-Up project consists of the installation of 60 pieces of "Untitled 4819 (2023)" and a live performance. During the opening reception, a performer wearing the same colour as the wall walk slowly inside the gallery without announcement. Lee Kwang-Ho hopes visitors who are aware of the performer's discreet presence will take a picture and post it on their social media.
본 프로젝트의 제목은 미켈란젤로 안토니오의 1966년작 블로우 업 (Blow-Up)에서 따왔다. 영화 속 주인공이 사건의 실체를 밝히기 위해 사진을 확대한다면, 이광호는 실재에 다가가기 위해 회화를 분리하고 확대한다. 이는 회화의 환영과 실재의 경계를 넘나드는 행위이기도 하다. 프로젝트는 60 조각으로 분리된 Untitled 4819(2023)가 설치된 전시장의 벽, 그 벽과 같은 색의 코트를 입은 퍼포머가 전시 안을 천천히 걷는 퍼포먼스로 구성되어있다. 전시 오프닝 리셉션 동안 퍼포먼스에 대해 알리지 않고 전시장을 느리게 걷는 퍼포먼스를 진행한다. 그럼에도 퍼포머의 존재를 인지힌 관객들이 퍼포머의 사진을 찍어 SN에 올리는 행위을 기대하는 것 까지도 본 프로젝트의 기획 의도에 포함된다.